No może nie do końca pierwszych, bo już zaprezentowaliśmy Wam wcześniej Archona. Tym razem mamy jednak osoby łączące fascynacje gamingiem z pracą akademicką – są to Adam Flamma, Marta Gałuszka, Dawid Głownia i Szymon Makuch.

Adam Flamma
Wykładowca akademicki i narrative designer w studiu Digital Daredevils. Współtwórca studia Astrolabe Stories i autor takich książek jak „Wiedźmin. Historia fenomenu” czy „Akcja jest kobietą. Lara Croft oraz inne bohaterki gier akcji…„. Współautor publikacji „Kruche awatary? Reprezentacje niepełnosprawności w grach wideo„. Specjalista z zakresu storytellingu i kulturowych uwarunkowań projektowania gier wideo.

Marta Gałuszka
Marta Gałuszka pracuje w Centrum Historii Zajezdnia, gdzie łączy pracę z publicznością z działalnością badawczą. Wyniki swoich badań wykorzystuje do rozwijania oferty edukacyjnej i przewodnickiej instytucji.
Jest doktorantką w Szkole Doktorskiej Nauk Historycznych Uniwersytetu Wrocławskiego. W rozprawie doktorskiej bada praktyki partycypacyjne w polskich muzeach historycznych.
Zawodowo interesuje się tym, jak współtworzyć opowieści z odbiorcami oraz jak wykorzystywać narzędzia cyfrowe do angażowania zwiedzających.

Dawid Głownia
Doktor nauk o sztuce. Pracownik Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Ma problemy z work-life balance, ponieważ tak naukowo, jak hobbystycznie zajmuje się historią japońskiego kina, światowym kinem gatunków, historią komiksu, głównie amerykańskiego, archeologią mediów i socjologią (pop)kultury. Autor dwóch książek o japońskim kinie i kilkudziesięciu artykułów akademickich o filmie, komiksie i innych obszarach (pop)kultury. W wolnych chwilach prowadzi blog i facebookowy fanpage Pan Optykon. Czasami robi materiały na YouTube’a, ale niewiele osób je ogląda, ponieważ zwykle trwają po sto trzydzieści godzin

Szymon Makuch
Wykładowca akademicki, członek Stowarzyszenia Badania i Rozwoju Gier GameUP oraz Stowarzyszenia Badaczy Popkultury Trickster. Badacz ekonomicznych i prawnych aspektów rynku kreatywnego, w tym gier wideo. Prelegent na licznych konwentach, miłośnik starych point and clicków oraz Morrowinda, niegardzący jednak VR-owymi strzelaninami.